Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Как да открием експлоатационни неизправности на алтернатора.  (Прочетена 9558 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

11 Януари, 2013, 17:21:40
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Към този вид неизправности на алтернатора се включват:

Износване па четките след продължителен пробег на автомобила (над 100 000 km) и прекъсване на възбудителната верига. Контролната лампа или волтметьрът показва липса ни напрежение от алтернатора.
Засядане на четка в гнездото па четкодържателя и прекъсване на възбудителната верига.
Прекъсване на връзката между края на възбудителната намотка с един от пръстените. Получава се при недобро укрепване на краищата. Неизправността се отстранява след разглобяване на алтернатора и подмяна на ротора.
Замърсяване па пръстените от прах и омасляване, с което се увеличава преходното съпротивление. Получават се колебания в напрежението на алтернатора.
Разрушаване на изолацията на статорната намотка и свързване на част от проводниците “накъсо”. Получава се от системно претоварване на алтернатора или от проникване на химично активни вещества. Неизправността се открива по намаленото напрежение на алтернатора и повишената температура на статора.
Пробив или прекъсване в електронния регулатор. Характеризира се с висока стойност на напрежението или с прекъсване на възбудителната верига.
Общи изисквания при обслужване на алтернаторите за променлив ток. При всяко съмнение за неизправност в алтернатора се препоръчва той да се свали от двигателя. Преди разглобяването е необходимо да се извърши следното:

Проверка на изправността на възбудителната верига, като се измери съпротивлението на възбудителната намотка след регулатора; то трябва да бъде 3 – 4 OM ;
Проверка за изправността на лагерите; при въртенето по ротора не трябва да се чува шум или до има хлабина в тях;
Ако след горните две проверки не се констатират неизправности, сваленият алтернатор се проверява; акумулаторната батерия се свързва към клема D+ на алтернатора и към маса, а милиамперметърът – към клема 30(+) и към маса; по този начин през възбудителната верига протича максимален ток; при завъртане на ремъчната шайба с ръка стрелката на уреда трябва да се отклони или де се отчетат някакви стойности.
Ако стрелката на уреда не се отклонява, положителният полюс на батерията се свързва към клема DF и електронният регулатор се изключва. Операцията се повтаря и ако стрелката на милиамперметьра се отклони, неизправен е електронният регулатор.

Разглобяването на сваления от двигателя алтернатор се извършва в следната последователност:

Развива се гайката, която закрепва ремъчната шайба и вентилатора и те се свалят от вала на алтернатора;
Развиват се захранващите винтове и се свалят предният и задният капак от статора; преди свалянето на капаците четкодържателят и електронният регулатор се демонтират от задния капак;
Извършва се общ преглед за състоянието на лагерите, пръстените, възбудителната намотка, статора и токоизправителния блок; почистват се отделните части от прах и замърсяване с чиста кърпа;
При откриване на по-сериозни повреди генераторът се сглобява и се предоставя за ремонт в специализиран сервиз;
Износените четки на алтернатора се сменят заедно с четкодържателя; Електронният регулатор не подлежи на ремонт и се сменя с нов. Напрежението на изправния регулатор независимо от честотата на въртене се колебае в границите от 13,8 до 14V.














« Последна редакция: 11 Януари, 2013, 17:24:29 от Bogo® »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum